Za nami dwudniowe testy WorldSBK w Portugalii z brytyjskim jeźdźcem Alexem Lowesem na szczycie

WSBK

Zawodnicy WorldSBK zakończyli drugi i ostatni dzień oficjalnego testu Portimao na Autodromie Internacional Algarve w Portugalii. Słońce grzało ostro przez dwa dni a temperatura asfaltu sięgała prawie 50 stopni. Mając powyższy fakt na uwadze, zawodnicy wyruszali wcześnie rano na tor, kręcąc swoje najlepsze okrążenia.

Alex Lowes

Zawodnik Pata Yamaha WorldSBK, Alex Lowes, był najszybszym zawodnikiem pod koniec drugiego dnia wykręcając 1'41.153 z oponami kwalifikacyjnymi. Próbując nowych elementów podwozia i różnych miękkich opon, brytyjski kierowca poświęcił trochę czasu, aby zrozumieć swoją kondycję fizyczną. Podczas przerwy Lowes miał operację, aby rozwiązać problem zapalenia ścięgien w swoich ramionach. Po dwóch dniach testów widać, że jest już w pełni gotowy na rundę we wrześniu. Po drugiej stronie garażu Yamahy pełen weekend wrażeń dla Michaela van der Marka, który miał aż dwie awarie motocykla. Niemniej jednak mimo to Holender nie może być rozczarowany swoimi wynikami, ponieważ ustanowił czwarty najszybszy czas okrążenia.

Mocni jak zwykle okazali się zawodnicy Kawasaki Racing Team. Jonathan Rea zakończył testy z drugim najszybszym czasem, zaledwie 0,218 s za Lowes’em, a jego najlepszy czas okrążenia poprawił się o ponad sekundę w porównaniu z pierwszym dniem testów. Jego kolega z drużyny, Leon Haslam, zajął szóste miejsce.

Po złym samopoczuciu przez całą noc Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) musiał skrócić swój ostatni dzień testów próbując różne strategie kwalifikacyjne, mając na uwadze resztę sezonu.

Był to także krótszy dzień dla Alvaro Bautisty (ARUBA.IT Racing - Ducati), który z powodu bólu ramienia, po doznaniu kontuzji w rundzie amerykańskiej. Hiszpan ukończył Test Portimao na dziewiątym miejscu, wyprzedzając Michaela Rubena Rinaldiego (BARNI Racing Team) , który miał drobną awarię bez żadnych konsekwencji pod koniec drugiego dnia. Włoch wyprzedził inne fabryczne Ducati z Chazem Daviesem na pokładzie (ARUBA.IT Racing - Ducati) , który miał inny wahacz i nowe podzespoły do przetestowania. Uzupełniając grupę zawodników Ducati, Eugene Laverty (Team Goeleven) zajął ósme miejsce.

Loris Baz (Ten Kate Racing - Yamaha) był zawodnikiem, który przejechał największą liczbę okrążeń, bo aż 146 w ciągu dwóch dni. Francuz stwierdził poprawę tempa ustalając piąty najszybszy czas okrążenia w 1'41.718. To był pracowity test dla Baza, ponieważ próbował nowych mieszanek opon i pracował nad poprawą słabych punktów swojej Yamahy YZF R1.

Kontynuując napięty harmonogram, Sandro Cortese (GRT Yamaha) ustanowił siódmy najszybszy czas okrążenia, a kolega z drużyny Marco Melandri zakończył jako trzynasty tuż za Tomem Sykesem (BMW Motorrad WorldSBK). Ten ostatni testował sporo nowych ulepszeń w swoim BMW S1000 RR, wraz ze swoim kolegą z zespołu, Markusem Reiterbergerem (15.), byli w stanie zebrać wystarczającą ilość informacji, aby pracować nad następną rundą.

Zawodnicy Kawasaki Independent Team Jordi Torres (Team Perdercini Racing) i Leandro Mercado (Orelac Racing VerdNatura) zajęli odpowiednio 14. i 16 miejsce pracując nad ulepszeniem ogólnego pakietu swoich maszyn ZX-10RR.

Moriwaki Althea Honda Team Takumi Takahashi (zastępca nadal kontuzjowanego Leona Camiera) i Ryuichi Kiyonari ukończyli odpowiednio siedemnaste i dziewiętnaste miejsce.  Obaj pracowali nad podstawową konfiguracją Hondy CBR1000RR, podczas gdy zawodnik Ducati Silvain Barrier (zespół wyścigowy BRIXX) uplasował się na 18 pozycji.

Tabela wyników;

testy portimao 2019 wsbk

 

Następny przystanek 6-8 września – Portugalia Autodrom Internacional Algarve 

 

Author picture

Krystian Polak

Fotograf, związany dosłownie kajdankami z pasją motocyklową. Niegdyś redaktor biznesu motocyklowego. Od roku 2016 akredytowany na Motocyklowe Mistrzostwa Świata WorldSBK i MOTOGP.