Ważne wiadomości z Katalonii, Jonathan Rea modli się o nowy motocykl!

WSBK

Ważna wiadomość z Katalonii,

Jonathan Rea Box WSBK 2020 MSFOTO Fotograf Krystian Polak.jpg

Mistrzostwa Świata MOTUL FIM Superbike 2020 były petardą dla inauguracyjnej rundy na torze Circuit de Barcelona-Catalunya i po raz kolejny jest o czym mówić po imprezie.

Dlaczego Davies i Ducati są podzieleni w kwestii rozwiązywania problemów?

Zwycięstwo Chaza Daviesa (ARUBA.IT Racing - Ducati) w drugim wyścigu mogło dać mu drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, ale wydaje się, że w tej chwili wokół Ducati było trochę niechęci. Davies „udowodnił, że ma rację” w obszarze do pracy, a także powiedział, że zespół szukał u niego odpowiedzi: „Myślę, że to była dobrze wykonana praca; moja załoga wykonała bardzo dobrą robotę i miło było prowadzić wyścig z przodu w takim tempie.

„To jest bardzo satysfakcjonujące. Za każdym razem udowadniam, że kiedy mówię „musimy wprowadzić rozwiązania w tej dziedzinie”, a oni to robią, osiągamy lepsze wyniki. To powolny proces i zrobiliśmy kolejny krok naprzód; jest późno, ale potencjał jest. Byłem konsekwentny z moimi komentarzami i mówię im, gdzie jest problem, ale czasami patrzą na mnie, jeśli chodzi o odpowiedzialność. Patrzę na nich w poszukiwaniu odpowiedzi, a oni patrzą na mnie ”.

Mówiąc o perspektywach dołączenia do zespołu Independent na 2021 r. lub pozostania w składzie fabrycznym, Davies wyjaśnił: „Szczerze mówiąc, starałem się jeździć dla najlepszego zespołu, na najlepszym motocyklu, z najlepszymi inżynierami ,wspierać, przyjeżdżać tutaj i wygrywać wyścigi jak w wyścigu 2. Nie sądzę, żeby coś takiego było konsekwentnie możliwe w zespole spoza fabryki. Nie jest to dla mnie tak interesujące i myślę, że zasługuję na coś lepszego ”.

chaz davies wsbk 2020 ducati panigaler msfotopl krystian polak.jpg

Rea modli się o nowy model ZX-10RR

Wyścig 2 Jonathana Rei (Kawasaki Racing Team WorldSBK) nie był najlepszy, ale nadal zwiększał swoją przewagę w klasyfikacji. Zapytano go, czy uważa, że ​​nowy ZX-10RR jest potrzebny, a on odpowiedział: „Modlę się o to każdej nocy; byłby to najlepszy prezent świąteczny, jaki mogłem sobie wyobrazić. W obecnym klimacie, przez co teraz przechodzimy na świecie, nie wiem, co się wydarzy. Trzymam kciuki, niemniej jednak to decyzja, która będzie podjęta przez fabrykę w Japonii, więc zobaczmy ”.

jonathan_rea_wsbk_grid.jpg

Szaleje Redding

Scott Redding (ARUBA.IT Racing - Ducati) był daleki od zadowolenia ze swoich osiągów w wyścigu 2, a kiedy zapytano go, co się stało, nie powstrzymał się: „Co się nie stało? Pieprzyć to. Mieliśmy problem z hamulcem po dwóch lub trzech okrążeniach, które stopniowo się pogarszały, dużo wibracji przez dźwignię i przednie koło, które nie pracowało jak powinno i na końcu, kiedy sprowadzili motocykl, nie mogli obrócić kołem; myślę, że tarcze były skręcone z powodu wysokiej temperatury wewnątrz. Miałem ciężkie popołudnie ”.

Poza swoim ciężkim popołudniem, Redding stracił więcej na rzecz Jonathana Rea w wyścigu o tytuł, co było dla niego równie frustrujące: „Kiedy Jonny ma zły dzień, mam to wykorzystać i wygrać a nie kończyć za nim. To bardzo mnie zraniło i próbowałem z nim walczyć, spowolnić go i wprowadzić go do mojej strefy.

„Szczerze mówiąc, powiedziałem przed weekendem, że muszę wygrać wszystkie trzy wyścigi, ale nie wygrałem żadnego z nich. To była moja szansa i tak, zostało jeszcze wystarczająco dużo wyścigów i pewne rzeczy mogą się wydarzyć, ale myślałem, że przed weekendem mam już tytuł w jednej ręce a jednak nie. Nadal będę się starał i wiem, że możemy ulepszyć motocykl na następny rok tak, aby wygrywać tytuły w przyszłości ”.

aruba_ducati.jpg

Sykes „źle wygląda na papierze” po ostatnich wynikach

Po swoim najlepszym wyniku roku i rozmowie o osiągach BMW S1000 RR) oraz o tym, czy nowe części są w drodze, Tom Sykes (zespół BMW Motorrad WorldSBK) powiedział: „Mogę robić tylko to, na co pozwala mi mój pakiet i kiedy tak się dzieje, nie wyglądam tak głupio na papierze.

Następnie Sykes powiedział, jak doceniono jego spokojną charakter w garażu w trudnych czasach 2020 roku: „W tej grze jest to mały świat i musisz być politycznie poprawny. Zespół wie, że moje doświadczenie kilka razy wyciągnęło ich z tego gówna. Podobnie jak w Aragonie przegapiliśmy tam dwudniowy test, a potem mieliśmy problem w FP1 i na koniec przejechałem około pięciu okrążeń na koniec sesji. Jednak przez te pięć okrążeń wciąż byłem w stanie znaleźć się w pierwszej piątce.

tom_sykes_debrief_wsbk_imola_2019.jpg

Kontynuując, Tom powiedział, że „Nigdy nie będę jednym z tych jeźdźców, którzy rzucają motocyklem, ponieważ musisz doceniać posiadany sprzęt. Nie rozwalę sprzętu o garaż, bo jest nieprofesjonalny. To z pewnością zostanie zauważone, a kierownictwo to docenia i pod koniec dnia wszyscy chcemy tego samego celu i będziemy dalej pracować nad jego osiągnięciem ”.

Wyniki Race 1 (Sobota)

Race 1.jpg

Wyniki Superpole Race (Niedziela)

Superpole Race.jpg

Wyniki Race 2 (Niedziela)

Race 2.jpg

Źródło: https://www.worldsbk.com/

Author picture

Krystian Polak

Fotograf, związany dosłownie kajdankami z pasją motocyklową. Niegdyś redaktor biznesu motocyklowego. Od roku 2016 akredytowany na Motocyklowe Mistrzostwa Świata WorldSBK i MOTOGP.