Leon Camier: Potrzebuje konkurencyjny motocykl

WSBK

Niezwykle doświadczony brytyjski kierowca Leon Camier nie chce dłużej startować na mało konkurencyjnym motocyklu w WorldSBK, a takim bez wątpienia jest Honda CBR1000RR, na której aktualnie jeździ 33-latek. Camier ma jednak nadzieję, że wszystkie spekulacje na temat poważnego angażu HRC i nowego motocykla Hondy w przyszłym sezonie stanął się faktem, w innym wypadku prawdopodobnie będzie to jego ostatni sezon na Hondzie, a być może nawet w WSBK.

Leon Camier

Fabryka Hondy zaczęła reagować późną jesienią w roku 2018, przez co nie możliwe było przygotowanie odpowiedniego pakietu na rok 2019. Zgodnie z zapowiedziami szefostwa HRC, na sezon 2020 ma powstać bardzo silny czterocylindrowy Superbike Hondy, który zapowiadany jest, jako bardzo konkurencyjny motocykl, a część plotek podaje, że jest już nawet testowany w ukryciu w Japonii.

Podczas legendarnego wyścigu Suzuka 8 Hours, który odbędzie się w ostatni weekend lipca, Honda ma wyznaczyć drogę rozwoju w mistrzostwach świata Superbike na sezon 2020, zaczynając od kontynuacji bieżącego projektu z Moriwaki i Althea Racing oraz pełnego fabrycznego zespołu HRC, co na razie pozostaje w dużej tajemnicy, podobnie jak nowy motocykl.

Honda na przyszły sezon chce zaangażować najlepszych dostępnych kierowców. Pierwszym wyborem miał być Alvaro Bautista, jednak Hiszpan zadeklarował, że zostaje w ekipie Ducati. Do rozmów miał usiąść również Stefan Bradl, kierowca testowy HRC, który nie ukrywał zainteresowania nadchodzącym projektem i z pewnością będzie on zaangażowany w testy nowego motocykla.

Marco Melandri ogłosił zakończenie kariery, więc na horyzoncie pozostają tacy kierowcy jak Leon Haslam, Eugene Laverty czy Alex Lowes, którzy mogliby przejść do zespołu Hondy, jeśli stanowiłaby mocno konkurencyjny pakiet. HRC rozgląda się również po padoku MotoGP, próbując powtórzyć świetny wybór Ducati z Alvaro Bautistą, jednak żadne nazwiska oficjalnie nie zostały podane.

Jednym z kandydatów powinien zostać aktualnie kontuzjowany kierowca Hondy – Leon Camier, który w szybkim wywiadzie opowiedział o swoich planach i bolączkach na przyszły sezon.

Leon, czy Honda ma przygotowany dla Ciebie kontrakt na przyszły sezon?
Nie, mam jedynie roczny kontrakt.

Rozmawialiście, zatem o sezonie 2020?
Honda nie podejmuje żadnych decyzji przed wyścigiem Suzuka 8 Hours. Podjęliśmy wstępną dyskusję, jednak Honda nie do końca wie jak będzie to wyglądało w przyszłym sezonie.

Zespoły takie jak Ten Kate czy BMW mają bardzo dobrą opinię o Tobie. Czy miejsce w tych zespołach były by dla Ciebie satysfakcjonujące?

Bez wątpienia. BMW naprawdę robi wrażenie, pracowałem z nimi w 2014 roku i przejechałem kilka wyścigów. Podobał mi się ten motocykl i uważam, że BMW ma duży potencjał. Ten Kate to również dobry zespół, jednak w ubiegłym roku był tam duży bałagan. Yamaha również jest dobrym motocyklem, zakładam, że mój menadżer Laurens Klein-Koerkamp wie, jakie są opcje przed nami.

Co Honda musi zrobić, aby przekonać Cię do współpracy z nimi przez kolejny rok?
Musi się rozwijać. Chcę zobaczyć program, który porusza się do przodu.

Czy kiedy podpisywałeś umowę na ten rok, wiedziałeś, że rozwój Hondy będzie niewielki i gromadzone będą same dane na przyszły sezon?
Nie.

Były jakieś obietnice?
Nie było żadnych prawdziwych obietnic, ale chciałem wierzyć, że postęp będzie większy, Wszyscy wiemy, na co stać Honde.

Jeśli dostaniesz jutro umowę do podpisania od innego zespołu, poczekasz na Hondę?
Muszę rozważyć wiele rzeczy, nie staje się młodszy, tylko co raz starszy, Moim priorytetem jest miejsce na motocyklu konkurencyjnym, ponieważ nie byłem konkurencyjny od lat, to jest frustrujące. Przez cały mój czas w mistrzostwach świata Superbike nie miałem konkurencyjnego motocykla, czasem mam tego dość.

Najlepszy motocykl, jaki miałeś to Aprilia w sezonach 2010-2011. W tym czasie wszystko było ustawione pod Maxa Biaggiego?
Tak, to nie była dobra sytuacja. Motocykl miał duży potencjał, ale cała reszta to burza wokół Biaggiego.

Jeśli nie znajdziesz konkurencyjnego motocykla, zamierzasz zakończyć karierę?
Dla mnie liczy się to, czy widzę potencjał, by iść naprzód. Projekt z MV Agustą był trochę szalony, ale zrobiliśmy duży postęp. Oczekuję poprawy, która doprowadzi na szczyt. Nie chcę świętować każdego miejsca w pierwszej szóstce, jako zwycięstwo.

Czy BMW jest najlepszą opcją?
Albo Honda, w zależności od tego, co przyniosą.

Author picture

Dominik Zajączkowski

Redaktor, którego kolebką są wyścigi motocyklowe. Serię MotoGP i WorldSBK śledzi od początku XXI wieku. Od 2015 roku ściśle współpracujący z polskimi mediami. Jego ulubionym tematem są analizy wyścigowe, wywiady z zawodnikami oraz praca na torach wyścigowych.