Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych elementów w motocyklach, szczególnie w tych sportowych. Biorąc pod uwagę początek działania, rozróżniamy: dźwignię hamulca, pompę, przewody hamulcowe, zaciski, klocki oraz tarcze. Zasada działania jest identyczna jak w samochodach, poprzez dźwignię pompujemy płyn, który porusza tłoczki w zaciskach, przez co klocki są dociskane do tarczy i rozpoczyna się tarcie - hamowanie. Im lepsze hamulce, tym większe bezpieczeństwo dla kierowcy, a w aspekcie sportowym cenne sekundy, urywane na każdym okrążeniu na torze przez zawodnika. Motocykle rozpędzone grubo ponad 300 km/h, są w stanie wyhamować poniżej 100 km/h w około pięć sekund. Dla przykładu, na liczącej 1100 metrów prostej, na torze Mugello zerejestrowano sytuacje, w której zawodnik zbił swoją prędkość z 355 km/h do 90 km/h w zaledwie 5,2 sekundy, na odległości 300 metrów. Najważniejszą rolę w motocyklach są hamulce przy przednim kole, gdzie podczas hamowania spada cała masa rozpędzonego motocykla. W MotoGP od kilku dekad, czołowym dostawcą potrzebnych do tego podzespołów jest doświadczony producent - Brembo.

więcej

Za nami pierwsza runda Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski połączona z Pucharem Polski na torze w Poznaniu. Tak jak pisaliśmy przed weekendem, była to dość specyficzna runda, bowiem zbojkotowana przez dużą część zawodników i znaczące na naszym podwórku zespoły. Kulisy całej sytuacji możecie sprawdzić tutaj: http://msfoto.pl/news-motogp-worldsbk/wmmp-brak-zawodnikow-na-polach-startowych-czyli-bojkot-przed-pierwsza-runda-w. Ponadto pogoda w ten weekend nie dopisała zawodnikom i wyścigi po częściowo zmienionym harmonogramie,odbyły się na mokrym asfalcie i przy okrojonej liczbie kibiców. 

więcej

Aktualny mistrz świata, Marc Marquez zwyciężył w wyścigu kategorii MotoGP, po bardzo równym wyścigu w wykonaniu Hiszpana, który odskoczył w klasyfikacji generalnej swoim rywalom. Za plecami Marqueza, w wyścigu zameldowali się obaj fabryczni zawodnicy Ducati, którzy w końcówce stoczyli między sobą zażartą walkę. Ostatecznie na drugim miejscu finiszował Andrea Dovizioso, a trzeci był Danilo Petrucci, z pierwszym podium w fabrycznym zespole Ducati.

więcej

Aktualny mistrz świata, Marc Marquez zwyciężył w sobotnich kwalifikacjach kategorii MotoGP, pomimo wywrotki, w niezwykle trudnych warunkach na francuskim torze Le Mans. Drugie miejsce zajął fabryczny kierowca Ducati, Danilo Petrucci, który ostatni raz w pierwszym rzędzie ustawił się w lipcu ubiegłego roku. Trzeci był, znany z szybkiej jazdy w trudnych warunkach, satelicki zawodnik zespołu Pramac Racing – Jack Miller, który również Q2 zakończył na deskach.

więcej

Większość topowych zespołów wraz ze swoimi zawodnikami zbojkotowało udział w pierwszej, tegorocznej rundzie Motocyklowych Mistrzostw Polski, która odbywa się w ten weekend na torze pod Poznaniem. Mowa tu m.in o Wójcik Racing Team, Pazera Racing, LRP Poland, BMW Sikora Motorsport, GT3 Poland Motorsport czy też AF Racing Team, czyli na polach startowych zabraknie utytułowanych zawodników, tworzących tak naprawdę wyścigowe klasy w WMMP.

więcej

Pierwszy dzień na legendarnym torze Le Mans, we Francji już za nami. Wszystkie piątkowe sesje odbyły się przy pochmurnej aurze, jednak obylo się bez opadów deszczu. Piewsza sesja treningowa klasy MotoGP padła łupem Fabio Quartararo z czasem 1m 31.986s. Druga sesja należała do Mavericka Viñalesa, który wykręcił najlepszy rezultat tego dnia: 1m 31.428s.

więcej

Rok temu wszedł przebojem do serii WorldSBK, dominując i zwyciężając w mistrzostwach Europy Superstock 1000 rok wcześniej. Występował w juniorskim fabrycznym zespole Aruba.it Ducati Racing w europejskich rundach i równy rok temu w Imoli prowadził przez kilka okrążeń w drugim wyścigu klasy Superbike. Michael Ruben Rinaldi we Włoszech określany jest nową nadzieją Ducati, a wśród zagorzalszych fanów jego talentu, nawet nowym Baylissem, głównie ze względu na numer z którym startuje. Bardzo utalentowany 23-letni kierowca z Rimini, z którym mieliśmy okazję porozmawiać tuż przed rozpoczęciem rundy WSBK na torze Imola.

więcej

Fabryczny kierowca zespołu Kawasaki Racing Team – Leon Haslam to niezwykle doświadczony zawodnik, który w tym sezonie startuje u boku aktualnego mistrza świata, Jonathana Rea.  W swojej karierze w WorldSBK wystartował w sześciu różnych fabrycznych zespołach, ustawił się na starcie 240 wyścigów, 41 razy stając na podium. Jako osiemnastolatek zadebiutował również w Grand Prix w kategorii królewskiej, a na jego liście wciąż są wyścigi, w których ma jeszcze zamiar wystartować.

więcej

To było nasze kolejne spotkanie z Jonathanem Rea na przestrzeni roku, ale pierwsze w sezonie 2019 WorldSBK, który dla czterokrotnego mistrza świata jest dość trudnym sezonem. Brytyjczyk szczerze opisał sytuację, jak wygląda to z jego punktu widzenia, choć po rozmowie przyznał, że jest zmęczony pytaniami o Ducati oraz Alvaro Bautistę.

więcej

Zawodnik fabrycznego zespołu Kawasaki Racing Team, Jonathan Rea zwyciężył w sprinterskim wyścigu WorldSBK na torze Autodromo Enzo e Dino Ferrari w Imoli. Na drugim miejscu dojechał zawodnik Aruba.it Ducati Racing – Chaz Davies, który próbował wszystkiego, ale na koniec musiał uznać wyższość swojemu rywalowi. Podium uzupełnił lider klasyfikacji generalnej – Alvaro Bautista, który wyraźnie zmaga się z problemami w ten weekend, na nowym dla niego torze w Imoli.

więcej