Miguel Oliveira zwycięża w wyścigu MotoGP o GP Styrii!

MotoGP

Portugalczyk Miguel Oliveira (Red Bull KTM Tech3) po raz pierwszy w historii swoich startów w MotoGP zwyciężył w niedzielnym wyścigu o Grand Prix Styrii na torze Red Bull Ring. Oliveira wykorzystał zażartą walkę pomiędzy Jackiem Millerem (Pramac Ducati) oraz Polem Espargararo (Red Bull KTM) i wyprzedził wspomnianą dwójkę w ostatnim zakręcie toru w Austrii. Drugi linię mety przejechał Australijczyk, a na najniższym stopniu podium zameldował się młodszy z braci Espargaro. Wyścig podobnie jak przed tygodniem przerwany został czerwoną flagą, kiedy Maverick Vinales (Monster Energy Yamaha) musiał katapultować się ze swojej Yamahy, po problemach z hamulcami.

Miguel_Oliveira.JPG

Ściganie klasy MotoGP w wyścigu Grand Prix Styrii rozpoczęło się od świetnego startu Joana Mira (Suzuki Ecstar), który na polach startowych ustawił się na trzecim miejscu. Młody Hiszpan już od pierwszego zakrętu objął prowadzenie w wyścigu, którego nie oddał aż do momentu, kiedy w wyścigu pojawiły się czerwony flagi. W momencie przerwania Mir miał przewagę wynoszącą ponad dwie sekundy i zdecydowanie zmierzał po swoje pierwsze zwycięstwo w karierze kategorii MotoGP.

Za Hiszpanem podążała dwójka zawodników – Jack Miller (Pramac Ducati) oraz Takaaki Nakagami (LCR Honda), która z każdym okrążeniem regularnie odjeżdżała startującemu z pole position Polowi Espargaro (Red Bull KTM) i Alexowi Rinsowi (Suzuki Ecstar), jadącym na czwartej i piątej pozycji. Nakagami pierwszą fazę wyścigu przejechał tuż za Millerem, jak stwierdził starając się oszczędzić więcej paliwa na końcówkę wyścigu. W drugiej jego części zdecydował się na atak i jego zdaniem miał tempo pozwalające zbliżyć mu się do prowadzącego Mira na sam koniec wyścigu. Niestety ciężka praca wspominanych zawodników poszła na marne, gdy na 12 okrążeń przed końcem wyścigu, na końcu prostej startowej ze swojego motocykla musiał zeskoczyć Maverick Vinales (Monster Energy Yamaha), któremu w Yamasze przestały działać hamulce. Zawodnicy Yamahy zmagali się z podobnymi problemami przez oba weekendy wyścigowe w Austrii.

Wznowiony wyścig na dystansie dwunastu okrążeń rozpoczął się ponownie od świetnego startu Mira, który niestety przez cały weekend zaoszczędził jedynie jedną nową miękką oponę i po restarcie jego Suzuki wyposażone było w używaną przednią oponę, podczas gdy Jack Miller startował na obu nowych miękkich oponach przez co szybko poradził sobie z Hiszpanem. Wnioski z poprzedniego weekendu wyciągnął również Pol Espargaro, który tydzień wcześniej popełnił identyczny błąd co Mir, a w drugim wyścigu bardzo szybko znalazł się w ścisłej czołówce i od siódmego okrążenia prowadził w rywalizacji, tuż przed Millerem i Oliveirą.

Ostateczna walka o zwycięstwo rozegrała się właśnie ze wspomnianą trójką zawodników, jednak na okrążenie przed końcem wyścigu wydawało się, że to Espargaro sięgnie po swoje upragnione zwycięstwo. Niestety na ostatnim okrążeniu popełnił błąd, który spowodował, że pod koniec okrążenia tuż za jego plecami znalazł się Miller, a tuż za nimi podążał Oliveira. Australijczyk zdecydował się na atak w ostatnim zakręcie, delikatnie przestrzelając hamowanie do ostatniego zakrętu i wywożąc Espargaro poza nitkę toru. Całe to zamieszanie wykorzystał Oliveira i tym samym sięgnął po zwycięstwo w wyścigu, w którym dodatkową nagrodą dla zwycięzcy był samochód - BMW M4, podarowany przez tytularnego sponsora tej rundy.

Na czwartym miejscu dojechał Joan Mir, tuż przed Andreą Dovizioso (Ducati Team) i Alexem Rinsem. Siódmy był Taka Nakagami, który również przed drugim wyścigiem nie miał nowej tylnej opony, a ósmy finiszował Brad Binder. Pierwszą dziesiątkę uzupełnił Valentino Rossi, najlepszy kierowca na Yamasze oraz Iker Lecuona – teampartner Oliveiry.

Wyniki wyścigu kategorii MotoGP o Grand Prix Styrii:

GPStyrii MotoGP.jpg

Author picture

Dominik Zajączkowski

Redaktor, którego kolebką są wyścigi motocyklowe. Serię MotoGP i WorldSBK śledzi od początku XXI wieku. Od 2015 roku ściśle współpracujący z polskimi mediami. Jego ulubionym tematem są analizy wyścigowe, wywiady z zawodnikami oraz praca na torach wyścigowych.