Kontuzjowany Cal Crutchlow wskakuje na podium

MotoGP

Zawodnik satelickiego zespołu LCR Honda – Cal Crutchlow w Niemczech, po raz drugi w tym sezonie stanął na najniższym stopniu podium wyścigu kategorii MotoGP. Rezultat ten był jeszcze bardziej wyjątkowy, ze względu na kontuzję odniesioną między rundą w Assen, a tą na Sachsenring. Brytyjczyk doznał złamania prawej górnej kości piszczelowej oraz nadwyrężył więzadła w kolanie, przez co runda w Niemczech stanęła pod znakiem zapytania.

Cal_Crutchlow-8146.JPG

„Może powinienem być kontuzjowany przed każdym wyścigiem, Lucio zawsze trochę panikuje i jest zmartwiony. W środę miałem dziwny wypadek, gdzie kontuzji uległo moje kolano, ale szczerze mówiąc moja kondycja fizyczna w ten weekend była w porządku.”

„Nie narzekałem na to i kontynuowałem moją pracę. W czwartek nie miałem zamiaru usprawiedliwiać tego weekendu. Nie wiem, dlaczego tak jest, ale gdy muszę coś udowodnić, zawsze to robię i mogę wycisnąć dobry wynik.”

Crutchlow narzekał na stabilność przodu swojej Hondy RC213V, jednak dzięki większej pracy tyłem motocykla, głównie dzięki większym uślizgom był w stanie zredukować ten problem na niemieckim torze.

„Uważam, że musimy być ostrożni w odniesieniu do tego toru, ponieważ jest to bardzo specyficzny tor, motocykl dużo się ślizga, a to pomaga w jego skrętach. Nadal jednak uważam, że w tym momencie mam problem z motocyklem. Walczymy z motocyklem w zakrętach, a dzisiaj pomagaliśmy sobie głębokimi uślizgami tyłu.”

„Nie mogę się doczekać nadchodzących wyścigów, ponieważ uważam, że nasz motocykl jest bardzo silny w Brnie i myślę, że będzie też silny w Austrii. W drugiej połowie sezonu zazwyczaj idzie mi lepiej, dopóki nie dotrę do Australii.” – zakończył Crutchlow

Dzięki podium na Sachsenring, Crutchlow awansował na dziewiąte miejsce w klasyfikacji generalnej, zdobywając osiemnaste podium w swojej dotychczasowej karierze.

Author picture

Dominik Zajączkowski

Redaktor, którego kolebką są wyścigi motocyklowe. Serię MotoGP i WorldSBK śledzi od początku XXI wieku. Od 2015 roku ściśle współpracujący z polskimi mediami. Jego ulubionym tematem są analizy wyścigowe, wywiady z zawodnikami oraz praca na torach wyścigowych.