Johann Zarco rozstaje się z zespołem Red Bull KTM!

MotoGP

Johann Zarco ogłosił, że nie będzie ścigał się w barwach fabrycznego zespołu Red Bull KTM w przyszłym sezonie, pomimo zobowiązań kontraktowych. Decyzja Francuza dla austriackiego zespołu była dość ciężka, ponieważ ogłoszona została w trakcie ich domowej rundy. Frustracja Zarco jest na tyle duża, że początkowo mówiło się o natychmiastowym odejściu w trakcie sezonu, jednak po dłuższym namyśle Francuz dokończy sezon 2019. Drugie miejsce w fabrycznym zespole prawdopodobnie obejmie Miguel Oliveira.

Zarco-7894.JPG

Francuz, który w poprzednich dwóch sezonach w królewskiej kategorii kilkukrotnie stawał na podium i startował z pole position, kompletnie nie może się odnaleźć na motocyklu RC16, a jego najlepszy wynik to dziesiąte miejsce. Przed tygodniem Zarco wywalczył pierwszy rząd w kwalifikacjach, a tydzień później postanowił rozstać się z austriackim producentem wraz z końcem sezonu 2019.

Nie jest jasne czy Zarco ma jakąś alternatywę jazdy w przyszłym sezonie, tym bardziej po nieprzychylnych komentarzach na temat serii WorldSBK. W MotoGP jedyne wolne miejsca na dzień dzisiejszy to motocykl zespołu LCR Honda, oraz miejsce w zespole Pramac Ducati, choć w dłuższej perspektywie przedłużenie kontraktu Nakagamiego i Millera wydają się więcej niż pewne.

Drugim pytaniem, które nasuwa się na myśl jest miejsce w fabrycznym zespole KTM, a najlepszym rozwiązaniem według włodarzy austriackiego zespołu są nazwiska Pola Espargaro i Daniego Pedrosa, choć ten drugi zdecydowanie zarzekał się, że kariera wyścigowa jest w jego przypadku zakończona. Najlepszym rozsądnym wyborem wydaje się awans Miguela Oliveiry z satelickiego zespołu Tech3, jednak za kulisami podawane są jeszcze takie nazwiska jak: Alex Marquez oraz drugi z braci Espargaro – Aleix.

Author picture

Dominik Zajączkowski

Redaktor, którego kolebką są wyścigi motocyklowe. Serię MotoGP i WorldSBK śledzi od początku XXI wieku. Od 2015 roku ściśle współpracujący z polskimi mediami. Jego ulubionym tematem są analizy wyścigowe, wywiady z zawodnikami oraz praca na torach wyścigowych.