Joan Mir: Uważam, że wybór opon był ryzykowny

MotoGP

Fabryczny zawodnik zespołu Suzuki EcstarJoan Mir, po raz pierwszy w swoim debiutanckim sezonie prowadził w wyścigu kategorii MotoGP w Assen. Niestety jadąc na czele młody Hiszpan pogubił się i bardzo szybko oddał prowadzenie, ostatecznie finiszując na ósmym miejscu. Zdecydowanie potencjał Mira w Holandii mógł zahaczyć nawet podium, jednak problemem Hiszpana, był wybór miękkiej tylnej opony i problemy z jej zarządzaniem.

Joan Mir

„Bardzo się starałem, aby znaleźć się na prowadzeniu wyścigu. Uważam przede wszystkim, że wybór miękkiej tylnej opony i twardej przedniej był ryzykowny, ponieważ nie mieliśmy pewności, że ukończymy wyścig w dobrej kondycji. Dobrze wystartowaliśmy, podążałem za Alexem, ponieważ wiem, że posiada duże doświadczenie na tym motocyklu i wie jak zarządzać oponami, a ja właśnie tego doświadczenia potrzebuje.”

„Potem zobaczyłem, że się przewrócił, a ja prowadziłem w wyścigu przez kilka zakrętów, jednak byłem za bardzo zdenerwowany i trochę straciłem koncentrację. Ale to normalne, podobnie jak jesteś debiutantem w Moto3 i po raz pierwszy prowadzisz wyścig, to trochę się denerwujesz.”

Problemem Mira był nieodpowiedni wybór opon, który kosztował go utratę wielu pozycji w końcowej fazie wyścigu.

„Kiedy znalazłem się za prowadzącą grupą trzech kierowców, czułem się komfortowo, ale pomyślałem, że jeśli będę chciał utrzymać ich tempo, moja opona skończy się po kilku okrażeniach, więc trochę zwolniłem i musiałem jechać z tyłu. Wyprzedziła mnie dwójka zawodników Ducati i jechałem za nimi, oszczędzając opony, jak tylko mogłem, ponieważ na tym torze jazda w tunelu aerodynamicznym pozwala trochę bardziej zaoszczędzić opony.”

„Kiedy zobaczyłem, że Fabio traci tempo, pomyślałem, że muszę spróbować, więc wyprzedziłem oba Ducati i próbowałem naciskać, ale po zaledwie jednym okrążeniu moja opona była kompletnie skończona. Uważam, że wybór miękkiej opony był zbyt ryzykowny i straciłem wiele pozycji na ostatnich dwóch okrążeniach.”

„Dlatego z jednej strony jestem szczęśliwy, a z drugiej nie, ponieważ dzisiaj walczyliśmy naprawdę ciężko i po świetnym weekendzie zasłużyliśmy na wiele więcej. Naprawdę trudno było zaoszczędzić bardziej opony, niż udało mi się to zrobić w czasie wyścigu, ponieważ byłem sprytny w niektórych momentach, być może byłem zbyt agresywny na dwóch okrążeniach po stracie prowadzenia.”

Mir zajmuje czternaste miejsce w klasyfikacji generalnej i aktualnie jest drugim debiutantem w stawce.

„Podsumowując to jest właśnie to doświadczenie. Teraz jedziemy na tor Sachsenring, na którym zwyciężałem w przeszłości, a w zeszłym roku prawie wygrałem w Moto2, więc to dobry tor dla mnie. Nie wiem jak dla naszego motocykla, musimy poczekać, ale myślę, że może to być dobry tor dla nas.” – zakończył Mir

Author picture

Dominik Zajączkowski

Redaktor, którego kolebką są wyścigi motocyklowe. Serię MotoGP i WorldSBK śledzi od początku XXI wieku. Od 2015 roku ściśle współpracujący z polskimi mediami. Jego ulubionym tematem są analizy wyścigowe, wywiady z zawodnikami oraz praca na torach wyścigowych.