Karel Abraham odchodzi z Avintia Racing i kończy wyścigową karierę

MotoGP

Karel Abraham za pośrednictwem mediów społecznościowych oznajmił, że opuszcza zespół Reale Avintia Racing i w 2020 roku nie będzie startował w kategorii MotoGP. 29-latek na spotkaniu z fanami w czeskim Brnie ogłosił również zakończenie swojej wyścigowej kariery.

Karel_Abraham.JPG

Sytuacja z rozwiązaniem kontraktu Abrahama wydaje się dość kuriozalna, ponieważ Czech został poinformowany o tym drogą elektroniczną, tuż po tym jak zespół Avintia Racing poprosił go o nie przyjeżdżanie na kolejne dwudniowe testy MotoGP w Jerez. Zdaniem czeskiego zawodnika, jego kontrakt miał obowiązywać jeszcze przez kolejny rok startów.

Abraham oskarżył swój były zespół o problemy finansowe, opowiadając fanom na sobotnim spotkaniu, że część mechaników nie dostawała wynagrodzenia za swoją pracą i w związku z dużymi kosztami wyjazdu nie poleciała na rundę do Malezji.

Odejście Abrahama otworzyło drzwi do pozostania w królewskiej kategorii dla Francuza – Johanna Zarco, który tydzień wcześniej odrzucił ofertę Avintii, twierdząc, że hiszpański zespół nie jest konkurencyjny. Francuz rozmawiał również z szefem Ducati Corse – Gigim Dall’Igną, który zapewniał go o wsparcia ze strony fabryki, aby ten pozostał w MotoGP.

Decyzja dotycząca przyszłości Zarco nie została jeszcze podjęta, a w aktualnie odbywających się testach w Jerez, miejsce na drugim motocyklu Ducati w zespole Avintii zajmuje Brazylijczyk – Eric Granado.

Karel Abraham zadebiutował w mistrzostwach świata w 2005 roku na motocyklu o pojemności 125cc, aby po dwóch latach przenieść się do kategorii 250cc, gdzie pozostał do sezonu 2010, w którym dwukrotnie stawał na podium, w tym zwyciężył w wyścigu klasy Moto2 w Walencji. Abraham awansował do kategorii MotoGP, gdzie wystartował w 122 wyścigach, a jego najlepszym rezultatem było siódme miejsce, które wywalczył czterokrotnie.

Author picture

Dominik Zajączkowski

Redaktor, którego kolebką są wyścigi motocyklowe. Serię MotoGP i WorldSBK śledzi od początku XXI wieku. Od 2015 roku ściśle współpracujący z polskimi mediami. Jego ulubionym tematem są analizy wyścigowe, wywiady z zawodnikami oraz praca na torach wyścigowych.